2012. április 12., csütörtök

Reiki vs. Sámánizmus

                                               Sziasztok!

Ma egy kicsit másik irányba mozdulok el ,de úgy látom óhatatlanul nyitni kell más irányokba is. Biztos gondolkoztatok már azon ,hogy a manapság "divatos" ezoterikus dolgok mennyire állják meg a helyüket a régi rendszerekben illetve fordítva.
Ma a reikit hozom kicsit összefüggésbe a sámánsággal. Elöljáróban annyit mondanék ,hogy jómagam is avatott reiki mester vagyok szóval ama jó szokásomat ,hogy tapasztalatot osztok meg veletek most is megtartom. :)
Mikor én kapcsolatba kerültem magával a reikivel már javában a sámán utamat jártam. Az én meglátásom az ,hogy aki ebben a világban él nem engedheti meg magának ,hogy zárkózott legyen. Tessék kipróbálni és úgy véleményt alkotni mindenről. Én is ezért kezdtem bele a reikibe ,hogy lássuk mit mond és mit tud.

Az első és szomorú tapasztalatom az ,hogy erősen a forintok csengése befolyásolja ma ,hogy kiből lesz reiki mester. Megvehető. Ami számomra érthetetlen. Jómagam is tartottam már tanfolyamot nem is egyet, és igen én sem ingyen tartottam ,de ott megkapta amiért fizetett az ember.
Ezt úgy érzem kicsit boncolgatom még mielőtt valami habzószájú önreklámnak tűnne a történet. :)
Amikor elmegyünk egy tanfolyamra és fizetünk érte. Ez természetes van rá sok törvényszerűség többek közt az is ,hogy ma mindenki pénzből él. DE! És ezt tudatosítani akarom mindenkiben. Teljesen mindegy ,hogy milyen tanfolyamra mész el, azért fizetsz ,hogy meghallgasd illetve a segédanyagokért.
Az ,hogy kiből válik olyan aki eléri a szint követelményét az az ő egyéni belefektetett munkájától függ. Olyan nincs ,hogy  "X" ezer forint és páff Mester vagy! Reiki mester tanfolyamon történt az eset amikor a delikvens megkérdezte ,hogy milyen érzés az ENERGIA... Na ez az a kérdés amikor ,ha az én tanítványom lett volna kérdés és kérés nélkül küldtem volna vissza az egésznek az elejére. De fél nap múlva mester lett. De ezt ma az ipari szintű sámánképzésről szintén el lehet mondani.

Na de most ,hogy ezt letisztáztuk vágjunk is bele a lényegi részébe mert igazából ez az egyetlen negatívum tapasztalatom van a Reikivel.
A reiki és a sámánizmus közös alapokon nyugszik mint minden ezoterikus rendszer. A reiki azt mondja ,hogy az egyetemes energiából adunk és ez automatikusan kijavítja a szervezet hibáit. Ez az energia alapú rendszer segít sokat abban ,hogy kialakuljon az érzékelésnek azon szintje ami segít abban ,hogy kommunikáljunk a szellemekkel és ,hogy hatékonyabban dolgozzunk a totemekkel. A sámán technikák szintén használnak energia technikákat csak más a körítése. Ezeket le kell venni róla és máris látjuk a hasonlóságokat. A reiki nem tesz különbséget az energiák fajtái jellege közt. Ezt ráhagyja egy fensőbb intelligenciára ezt nevezhetjük isteneknek ,szellemeknek.
Meg tanítja a szinteken keresztül az aura ismeretét a csakrák ismeretét. Kimondhatjuk ,hogy a reiki kifejezetten az emberről szól és a betegségek kezeléséről. Második szinten már a mentális betegségekre is mutat megoldást. És itt kezd kibontakozni a szimbólum rendszere is. Amit a harmadik szinten még jobban felerősít.
Szintén előkerülnek ezek a dolgok a sámán életében is csak más a megtapasztalás módja. Mind a szimbólumok mind a gyógyítás technikáiban. És hasznos alap lehet az energia ismeret ha tárgyakat akarunk alkotni és dolgozni a mágikus világokban. És a gyakorlás szépen megadja a felismerést. És ez mind a reikire mind a sámán útjára igaz.

Összegezve. Az én véleményem az ,hogy a kettő tökéletesen megfér egymás mellett egy értelmes embernél. Az ,hogy ki melyik technikákat használja azt az dönti el majd úgy is ,hogy ő mit tart hatékonyabbnak.

Szóval! Gyakoroljunk és ismerkedjünk a világgal és magunkkal.
Majd lehet fogok írni a reikiről kicsit bővebben ,de szinte minden fent van róla a interneten már csak be kell írni a google-be.

 További szép napot mindenkinek! :)
                                                                                                              W.S.